CU CARTE LA CAP

Minunata Familie Marvel, Brian Selznick – Povestea din Spatele Poveștii

Minunata Familie Marvel Recenzie
Reading Time: 2 minutes

Dați-mi voie să vă spun că nu veți regreta timpul pe care îl veți petrece la bordul vasului meu. Veți călători prin țara minunilor. — Căpitanul Nemo, 20,000 de leghe sub mări

Minunata familie Marvel mi-a făcut cunoscută o lume aparte, despre care nici nu știam că există.  La sfârșitul cărții am rămas surprinsă să aflu că sâmburele de adevăr pe care se bazează acțiunea nu este nici pe departe minuscul, ci mai degrabă realitatea se împletește cu ficțiunea în mod egal în relatările autorului. Măiestria cu care acesta așterne pe pagini întregi o poveste unică pornind de la un caz real este captivantă și cred cu tărie că veți citi această carte pe nerăsuflate. Minunata familie Marvel a apărut la Editura Corint, în colecția Leda Edge și ne delectează cu 672 de pagini printre care veți regăsi schițe în creion superb realizate și o poveste pe măsură!

RECENZIE MINUNATA FAMILIE MARVEL

Familia Marvel s-a născut din foc; flăcările le sunt parcă impregnate în codul genetic, găsindu-și loc în povestea fiecărei generații. Întreaga lor istorie este prezentată în imagini până când aceasta se oprește brusc, lăsându-te cu sufletul la gură. Oare care va fi continuarea? Câte generații de Marveli vor duce moștenirea mai departe? În timp ce îți imaginezi cu sârg zeci de posibile scenarii, în scenă apare Joseph, un mic cititor care nici în ruptul capului nu s-ar fi gândit la aventurile care îl așteaptă chiar după colț.

În interiorul pietrei prețioase era înțepenită o insectă de demult, prinsă acolo pentru totdeauna.
– Poate că timpul e ca insecta aceea, spuse Blink, este prins sub cristalul ceasului tău.

Ritmul acțiunii se intensifică și într-o clipită Joseph pășește în lumea unchiului său, o lume încastrată în timp „ca o insectă în chihlimbar”. O casă misterioasă și un secret bine păstrat sunt elementele-cheie ale noului univers descoperit. În această lume, chiar și cele mai mici detalii au însemnătatea lor și emană un farmec aparte.

Povestea pare a se învărti în jurul timpului, care când se mișcă mult prea leneș, aproape stagnând, când trece pe nesimțite și ia cu el lucruri și emoții dragi. Undeva la mijloc, între realitate și istorie, totul se dedublează și o lume cu totul nouă apare la orizont. Cele două povești se întrepătrund, fiecare inspirată din celaltă, completându-se reciproc; realitatea se dorește poveste, și invers.

În tot acest amalgam de adevăruri și simțiri, legături vechi se reînnoadă, cu promisiunea unei lumi mai bune, o lume mai înrădăcinată în prezent prin simpla recunoaștere a trecutului.

Minunata Familie Marvel a fost pentru mine o carte cu deznodământ neașteptat, lucru care îmi place foarte mult la o poveste, dar mi-aș fi dorit să citesc și o a doua variantă în care lucrurile iau întorsătura imaginată de mine. Trebuie să recunosc, am fost surprinsă de „povestea din spatele poveștii” iar dacă aceasta a fost intenția autorului, i-a ieșit de minune!

Toate acestea fiind spuse, Minunata Familie Marvel va rămâne pentru mult timp în biblioteca mea și datorită faptului că este o carte cu coperți absolut minunate, iar schițele din interior sunt foarte frumoase. O carte unică, cu o poveste pe măsură, ca o mică păpușă Matryoshka cu conținut misterios ce așteaptă un loc și pe rafturile voastre; primiți familia Marvel în vizită?

În noaptea aceea, înfrigurat și singur, Joseph se gândise că găsise un portal spre trecut. Dar se înșelase. Era o viziune asupra viitorului.

Te-ar putea interesa

Urmărește discuția